mandag den 19. marts 2012

Peter Reichhardt starring in: Kældermareridtet i Teobar!

Så var det jo lige mandag, og det betød jo lige, at der begyndte en ny uge i Masterchef.
Nu med Peter Reichhardt, som havde valgt at få klippet sit hår som en 8-årig dreng fra 60'erne, som endnu et desperat attempt på at ligne alt andet end en falleret 45-årig, der har været på konstant deroute, siden han spillede Steen i Zappa som 16-årig. Måske var den forfejlede frisure faktisk i virkeligheden et forsøg på at ligne sig selv i sin storhedstid? Nå, jeg skal nok lade håret fare.

Sagen var jo, at hans optræden, som hasbeen blandt alle de andre af Danmarks hasbeens (minus Lars Jørgensen, som stadig er noget i høj grad, og Sebastian Aagaard-Williams, som bare er så fucking sød), mindede mig om hans efter min mening ALLERskarpeste performance, som fandt sted i Teobar, sandsynligvis i vinteren 2010.

Nu var det dengang tilfældet, at den fine Thomas Vinterberg datede (dater stadig? Er gift med? Er eks med? WHO CARES!) en stud.teol., og selvfølgelig skulle Thomas Vinterberg da se sin kærestes fredagsbar, sammen med sin gode ven Petter! Men nu var der bare det ved dét, at Petter måske nok var en mand lige før sin bedste alder (som er 50'erne, of course), men Petter havde bare alligevel ligeså megen evne til at bære en meget billig brandert elegant, som en stakkels forhutlet, skovmandsskjorte-og-Tetris-tee-beklædt, lille, bebumset, ulykkeligt forelsket (eller for Petters tilælde "uhyggeligt midt i midtvejskrisen"), halbals-besøgende 14-årig knægt, der tvivler på, at hans far virkelig elsker ham. Og som lige har fået en lillebror.

"Så skal der daskes kvinder på deres kinder med mine handsker!" tænkte Petter. Og som sagt, så gjort.
"Så skal der da lukkes en flok teologistuderende inde i deres baglokale!" tænkte Petter. Og Petter gjorde, som han havde lyst til.

Jeg husker det, som om vi var en 10 stykker, der pludselig befandt os i et kælderlokale, med en fuld og afsindig Peter Reichhardt, som ikke ville lukke nogen ud. Han lod sig ikke engang befippe af, at Regeringen (før den blev Regering og bare var Kian Jensen) mavepruttede ham på det skræmmende bløde beigebrune babyagtige maveskind. Men så tog han affære, ham, der også dengang var trommeslager i Mom's A Mannequin! Og han løftede simpelthen Petter væk fra døren og endte det mareridt, som måske snarere var en halv time, der bare var sådan lidt akavet.

Og sådan endte et kældermareridt af Fritzelske dimensioner med, at en skaldet og sær, men FIN fyr blev dagens høvding.

Ingen har hørt fra Thomas Vinterberg siden. Jeg har hørt, han har trukket sig tilbage og lever i stilhed på landet, hvor han dyrker sine egne ærter.

Jeg rapporterede usselt nok Peter Reichhardt til Se & Hors skrækkelige big brother-klumme, Øjne i Natten, men indlægget blev ikke bragt. 

(Peter Reichhardt har i øvrigt bollet med én, jeg kender. Som er på min alder. Gross. Selv i mine øjne.)

5 kommentarer:

  1. First time commentator - long time reader.
    Jeg ville bare informere om, at Thomas Vinterberg og Helene er gift og venter barn, og at Peter vist nok er hendes stedonkel (tror hendes far er gift med Peters søster), så deeet... Ja, ved ikke lige hvorfor det skulle med, men det kom det altså!
    Gr.

    SvarSlet
  2. Jeg er ligeglad med historien, men den måde du skriver på er sindsygt fantastisk.
    Du skriver ligesom en dansk Robert Brockway (hvis du læser Cracked), det er sindsygt fantastisk.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anonyme!
      Tak for rosen, det er sgu da en herlig ting at få at vide.
      Tak fordi du læser med - håber, det bliver en vane! :)

      Slet
  3. "en skaldet og sær, men FIN fyr blev dagens høvding", sær? SÆR?! wtf...

    SvarSlet