fredag den 2. marts 2012

Nydning

I dag har virkelig bare været ren nydelse, indtil nu, og jeg kan ikke forestille mig andet, end at det fortsætter ud i aftningen!

Løb en tur på Bispebjerg kirkegård, hvor jeg altid løber.
Derefter drak jeg morgenkaffe og så Boston Legal.
Den serie er jeg bare blevet helt fjollet med!
Talte i telefon med Louise, lavede awesome playlist, og så drog jeg ellers ind til byen.

Gik fra Runddelen ned på Assistens kirkegården, for lige at se om jeg denne gang havde held til at finde Søren Kierkegaards gravsted. "Der er sgu da kort overalt derinde - hvor svært kan det lige være?" udbryder en Københavnskendt, nævenyttig læser måske, men jeg er altså idiot til at finde rundt via kort.
Det meste af tiden, i hvert fald.
Havde da også givet op og var på vej ud mod Kapelvej, da jeg pludselig næsten faldt over det.
En rar gammel mand tog et billede af mig:


- Det kunne jo være hvilket som helst gravsted, men det ER altså hans families, jeg sværger!
(I øvrigt er det hvide, der hænger fra den ene lomme til den anden, bare earplugs'ene til min iPod, ikke et Apple-lommeur, hvis man skulle være i tvivl.

Generelt bør man gå mere tur på Assistens, når det er dejligt forårsvejr.
Der var erantis overalt:

Erantis som er overalt.

 Bagefter gik jeg videre ad Nørrebrogade mod centrum.
Ville have taget et billede udover søerne, for den udsigt elsker jeg, og det er så sjældent, jeg ikke ser den gennem 5A's ufrivilligt tonede ruder. Men det kunne ikke rigtig lade sig gøre, fordi der var tykt af mennesker:


Jeg gik ind på Studenterhuset og fandt en sofa, hvor jeg læste Jack Kerouac og drak billig kaffe (10 kroner for studerende, 5 kroner for refill!) Mødte også Trine, som var ude med sin far. Det var fint at se hende, og vi aftalte snart at drikke kaffe sammen og catche op.

På en af toiletdørenes inderside, er der dette statement, som jeg fandt ret sjovt:


Efter halvanden times læsning (læs "Vejene", hvis du ikke har gjort det endnu - den er fantastisk!) gik jeg en tur i H&M og brugte svinsk mange penge, efter min optik, hvilket var 369 kroner.
MEN, så var det herligt, at H&M-ekspedienten af en eller anden grund gav mig rabat, så min nye, sorte blazer kun kostede 100 kroner, og at den kjole, jeg fandt, ikke var noget alligevel, efter jeg nu har prøvet den på. Succes!

Nu er jeg enormt træt i benene, så nu står den på sofa og:


God weekend til alle jer, der dyrker den på en anden måde end de andre dage i ugen,
og bare god fredag til jer andre!

Casa Smedetoften, over and out.

1 kommentar: