onsdag den 14. marts 2012

Fragmentarisk mundlort

Åh! Hvis der lige kunne være mere, der made my day i dag, så er det da nok lige udsigten til, at der i morgen tjekker en transvestit (eller transseksuel - who knows?) ind på Paradise Hotel i morgen!
Det er vi sgu nogen, der har ventet længe på!
Gad vide, om den skal knalde med nogen?
(Politisk korrekte mennesker havde nok skrevet "vedkommende", tror jeg. Hvad ved jeg om den slags.)

I dag trodsede jeg min fucking snue (totalt street at ha' en "fucking snue", i stedet for bare en ynkelig, trist snue) og tog ind på studiet, med henblik på at finde nogle bøger, jeg kan lade som om jeg har læst, når jeg skal skrive det dér speciale, lige om lidt. Man skal jo starte et sted.
Følgende titler fik særlig opmærksomhed, i første omgang, i hvert fald:

Islam, kristendom og det moderne, 2004
The Sociology of Secularisation, Peter E. Glasner, 1977
The Individualizing Society - Value Change in Europe and North America, Ester/Halman/de Moor, 1993

Karma, Koran, Kirke fra 2007 skal også anskaffes.
Der skulle efter sigende være en artikel om, at sekularisering så langt fra er et skældsord, når man taler om kristendom, hvad mange ellers har tendens til at synes. Exciting.

Rigtig hyggeligt på Studenterhuset i dag med lille Fräulein Taylor!
Jeg ville egentlig ha' skrevet en blog om hendes unikke måde at affeje telefonsælgere på, men jeg tror, jeg vil integrere hendes metoder i en længere blog om disse irriterende eksistenser, ved lejlighed.

Og nu: X-Files eller læsning?
Den ene og alene Irma-pilsner, jeg har åbnet, lægger på den ene side op til X-Files, grundet sin garanteret søvndyssende effekt. På den anden side var der jo måske flittigheds-potentiale at spore netop i pilsnerens alensomhed.

Glæder mig til, at single-pilsneren på fredag overtrumfes af hygsommelig dødsdruk i teologisk lag, når vi laver udendørs "fredagsbar", i passiv-aggressiv protest over mangel på vores fantastiske bar!

(Nåh ja, skal vist også være fuld i morgen med Lars Fars og Lulu. Og på lørdag er der Mark Lanegan. Gider virkelig ikke være syg mere nu, når verden er så awesome!)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar