søndag den 25. marts 2012

Arme arm!


Hvordan kan det være, at folk altid siger, de ville ofre deres ”højre arm” for det ene eller det andet? 
Jeg tror, de fleste mennesker er højrehåndede, men venstrehåndede mennesker siger jo ikke, at de ville give deres VENSTRE arm! Det er da totalt unfair! 
Tal lige lidt om overset diskrimination, når det kommer til kropslige lemmer.

Jeg har forresten engang set nogen miste en arm i diverse mere eller mindre tvivlsomme film, og jeg tror sgu, det er lige pinefuldt, hvadenten det så er højre eller venstre, så kan man da for pokker ikke bare få lov at ofre den arm, man bruger mindst, hvis det endelige SKAL være? 

Som højrehåndet er jeg kommet frem til, at jeg ikke ville undvære dén for NOGET. 
Men jeg ville måske godt give min venstre arm for ikke at gå op i sådan nogle ligegyldige ting, som det her.


"Thea, har du ryddet op i dag?"
"Njah, det er så som så."

"Thea, har du lavet noget som helst specialeorienteret i dag?"
"Udover bare at være til og finde relevante papirer frem? Naaaahrrrr... Det er nok lidt småt med dét."

"Thea, har du fundet en bolig til Regeringen og Græsrodsbevægelsen i dag?"
"NEJ NEJ!!! Men til gengæld har jeg da tænkt irrelevante ting om eventuel opgivelse af lemmer..."


Det må da også tælle, på en eller anden skala?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar