onsdag den 11. april 2012

Skamløs Rema-reklame!


Du dér! Læser! Hvad ser du på dette billede?
En masse madvarer, ja, korrekt svaret, du er ikke så dum, som jeg foretrækker at tro.
Nu skal jeg specificere:
Billedet forestiller intet mindre end for 258kr. fødevarer, indkøbt i Rema 1000.
Det var aldrig sket i Døgn Netto!
Der er lige åbnet sådan en Rema-fidus nede ved Hulgårds Plads, og i dag fik jeg lige prøvet den.
Billedet vidner om, at jeg ikke engang nåede alle afdelingerne igennem, inden min kurv var totalt proppet og i øvrigt svært overvægtig.

Når jeg har været i Bilka på indkøbstur med far, og beløbet ender et sted over 1000 kroner,
så går vi altid bagefter og opregner og minder hinanden om, hvor meget man egentlig fik for pengene:
"Vi FIK jo faktisk seks flasker vin!"
"Ja, og roastbeefen kostede 150 i sig selv!"
"Mmm, og cigaretterne kostede 100!"
"Ja, og så er der jo også masser af shampoo og underbukser!"

På samme måde kan jeg fortælle, at der på billedet er 1000g. oksekød og 900g. kylling, og at nogle af varerne faktisk er økologiske, selv om jeg ikke er tilhænger af den slags, i hvert fald ikke når det kommer til gulerødder, eller folk, der tror, at deres kamp for miljøet gennem udelukkende indkøb af øko-varer kan ses på andet end deres meget tomme bankkonto. Tænkte dog, at faren for at øko-pasta smager som at stikke tungen ud af vinduet er minimal, eftersom pasta ikke smager af ret meget i forvejen.
Og prismæssigt var der fakkertalt ingen forskel.
Skørt.

Men altså: Rema 1000 er min nye dagligvarebutik!
Damn, jeg håber der er én, det sted vi skal flytte hen, engang.

Og hvis folk brugte ligeså meget tid på at gå op i en spids over dét, som de gør over WordFeud,
så ville de nok være LIDT rigere.
Eller noget. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar