tirsdag den 5. juni 2012

Glad på den irriterende måde

Nogle gange er det skidevigtigt bare at fokusere på den hvide væg, frem for den sorte.
Det kan godt være, der var nogle sorte stunder, men det gider jeg ikke lige sidde og huske på nu.

Derfor, kun opture:

DE MUSIKMÆSSIGE:

Live: 
- Machine x 2. Har du nogensinde spekuleret over, hvad Regeringen regerer over? Svaret er: Bassen.
Lyt dem her, hvis du er til tight, hårdt og iørefaldende: www.facebook.com/machinetheband
                                            Machine på Vesterbro Festival.

- Agent Fresco og Trusted Few
- Og glæder mig til MC Einar & KunTakt i nærmeste fremtid, ja tak, Einar Enemark, vær min coach!

Hjemme i stuen:
- "Entertaineren" med C.V. Jørgensen - jojo, jeg har hørt den før til ukendelighed, men nu er min kærlighed ny.
- "Jennifer" med Bert Sommer. Især på YouTube, klippet fra Woodstock-filmen. Han er bare en fin hippie, og nummeret er ren yndighed.
- "Caribou" med Pixies. Jeg elsker at opdage et nummer og simpelthen ikke begribe, hvordan jeg har kunnet leve uden at kende det.
- "Mød Dig Selv" med Christian. Regeringen og græsrodsbevægelsen fik lige dyrket den luksus det er, at man kan larme helt vildt og synge og spille guitar klokken sent om natten.

DE TV-MÆSSIGE:

Film:
- "Dead Silence". Den er altså virkelig voldsomt uhyggeren.

Serier:
- "Californication", sæson 4 og 5. Jeg er ubehjælpeligt forelsket i David D. Mest som the Hank. O-M-G, siger jeg på dansk, O-M-G.
- "2 Broke Girls". Hende den søde fra "Nick & Nora's Infinite Playlist" er med. Hun er sarkastisk og sjov! Og har en meget, meget uartig mund.
- "Gossip Girl". Den kunne jeg vist godt falde lidt i, så. Der er én med, der er lige min type! Nom.
- "Big Bang Theory", sæson 5. Kunne godt bruge en skefuld Sheldon i min hverdag.
- "South Park", fordi, den har jeg kontinuerligt opperen over for tiden! Især Butters, leu-leu-leu!

MISC:
- Weekendavisen. Gid, jeg havde råd til et abonnement! Læste anmeldelse (Claus Bech-Nielsen) af en rimelig uortodoks opsætning af et Ibsen-stykke på teatret i Berlin. Lød fandme klamt. Og lidt spændende. Men lidt for mange fækalier. Og hey - nyt album fra Patti Smith!
- Specialet har fået en form. Og en flot én af slagsen.
- Begyndende erkendelse af, at man ikke bare "er" et enkelt af sine karaktertræk, men at det er ét man "har". Vigtigt.
- Nachos. Jeg dør af velbehag. Ikke dårligt.
- Meget hyggelig aften med Regeringens Ældste. Ude at spise og til D-A-D i Tivoli. Lyden var pinagtigt lav, men det var selskabet til gengæld slet ikke.
- Dennis' kronik om reality-TV. Igen. Læs den her, hvis du kan li' det krøllet:http://issuu.com/dennisbuchleitnerjohansen/docs/realitykronik
- "Ondskab"-udstillingen på Politimuseet med Camilla. Dejligt at kende et menneske med hvem man kan dele den makabre og morbide kombination af fascination og væmmelse, man åbenbart har tilfælles, når det kommer til mord, vold og verdens ødelæggelse.
- Udsigten til enormt low key fødselsdagshygge i morgen.
- At se Steen igen og opleve hans evner udi madlavning. Den havde jeg så ikke set komme.
- Latin og græsk. Jeg kan stadig det pæs.

Og sidst men ikke mindst:
Dét, at jeg nu skal ind og ligge i et meget køligt soveværelse, med ringen for ørerne efter en god koncert og ondt i nakken på en ok-måde, fordi det skyldes, at jeg har båret rundt på min nevø det sidste par dage. Og med en sovende Regering på soffen, der ser så fredelig ud, og i morgen skal ud og være rockstjerne.

Og jeg er stadig ikke kommet i tanke om nogen nedture.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar