mandag den 28. maj 2012

Punktnedslag #1


Helt ærligt folkens; jeg føler mig doven. 
Men jeg har stadig lyst til at blogge. 
Men jeg har intet fornuftigt at sige....! 
Men det plejer jo ikke at stoppe mig! 
Jeg har derfor i stedet lavet en lille collage af uddrag fra min personlige dagbog – oh yes! 
De følgende Punktnedslag  stammer fra dagbog ført i 2007 og 2008. 
Ved nogle af uddragene har jeg skrevet en lille kommentar ovenover, så hold øje med anførselstegnene!
De står ikke i kronologisk rækkefølge; jeg har i stedet inddelt dem efter emne:

1. Thealogik: Om studiet.
2. People of the Sun: Vennerelationer.
3. Mærkelige mænd: Bare rolig - nævnte er anonyme.

I denne første omgang Punktnedslag kan man for eksempel få et lille indblik i, hvad jeg mente om en af mine hjertenskære, Louise, første gang jeg mødte hende!

Thealogik
Der var jo engang, hvor man sagtens kunne møde ind på teologi klokken 8 med gode hensigter, men endte med at droppe al undervisning for at sidde og drikke kaffe og snakke i Mormors Hjørne i studiets kældercafé:
”Vi blev smidt ud af Mormors Hjørne klokken halv tre, fordi en eller anden mand havde lejet lokalet og ikke havde fattet, at vi følger med i lejen.”

Så var der dengang, hvor jeg gik fuld til eksamen:
”At eksamen er veloverstået kommer totalt bag på mig.
Havde kun læst cirka en syvendedel af pensum og kun mit særpensum om Hans Egede. Og jeg havde virkelig planlagt at lave en udebliver. Faktisk havde jeg planlagt det så meget, at jeg dagen før eksamen drak mig stiv sammen med Maria, Malene og Steen, blandt andre.
Vi sad nede i kælderen på studiet og det var vildt hyggeligt. Steen og jeg var naturligvis dem, der holdt ud længst tid. Og indtil klokken seks om morgenen hørte vi Neil Young og lå på sofaer.
Det var rigtig rart. Om morgenen tog jeg ikke hjem i bad eller noget og lignede lort da jeg kom til eksamen, med håret i en uglerede og makeup i hele hovedet på den ikke-planlagte måde. Måske stank jeg osse som et brænderi, men det bemærkede jeg ikke selv.
Trak mit særpensum. Spørgsmålet var ”en redegørelse for missionærernes syn på grønlænderne i 1700- og 1800-tallet.” Havde kun lige læst en smule om herrnhuterne i 1800-tallet dagen før. Men det gik. Fik endda syv, efter den nye skala. Følte mig eddermanme som en rockstar! En ret intellektuel rockstar, men en rockstar whatsoever.”

People of the Sun
”Det er startet med quizspil og ender så i seriøs dødsdruk omme i baglokalet”

Så mødte jeg min Lulu for første gang:
”Havde det også rigtig sjovt med Louise, som jeg ellers har holdt mig væk fra, fordi jeg syntes hun var lidt skræmmende. Hun har en meget hæs stemme og siger hele tiden ”flyt jer, kællinger” til alle. Men hun er altså for rå! Og megasjov.”

”Og det endte med, at vi aftalte at ses i løbet af ferien til rødvinindtagelse i hinandens fællesskab og film. Mmm, min yndlingsbeskæftigelse.
I det hele taget.”

Mærkelige mænd
Han får alt det frem i mig, som jeg længe har villet fremelske selv.
Det laid back, menneskeelskende forhold til verden. Han får mig til at slappe af indeni og være glad. Jeg ved, at han elsker glæde. Da han var herhjemme og jeg sagde, at jeg var lykkelig, gav han mig et knus og sagde ”ej, hvor dejligt!” Han er simpelthen så rummelig.

”Man kan aldrig vide, om de mener hvad de siger, eller om de bare siger det for at forvirre og provokere én.”

”Skal vi ligge i ske en halv time inden jeg kører?” sagde han så, og så jeg sagde ja.

Omkring samme tidspunkt, i en ganske anden sammenhæng, var der én, der havde sagt følgende til mig: ”Hvordan kan det være, at selv når du lyder så entusiastisk, lyder du faktisk en smule sur?”

”Jeg tror ikke, jeg ville var jaloux anlagt i et forhold, hvor jeg aldrig var i tvivl om, at jeg var hans kæreste og den eneste han virkelig holdt af. Det er en kliché, men det hele handler om tillid.Tilliden til, at man er elsket udelukkende for den man er og at ham man er sammen med ikke ville kunne ønske nogen som helst ændringer i ens personlighed eller udseende og dermed gøre én bedre. Hvis man formåede at stole fuldt og helt på, at man var elsket – den mest elskede. Så ville hans flirteri, kindkys og samvær med andre piger ikke være en irritationsfaktor, men fuldkommen naturligt og ligegyldigt.”

Det nævnte produkt havde voldt mig store kvaler før jeg skrev indlægget. Jeg husker, jeg var olm:
”Jeg har ikke de store krav til en kæreste. Hvis jeg blev spurgt nu, ville jeg kun kræve, at han skulle kunne åbne en flaske afløbsrens!”

Ingen kommentarer:

Send en kommentar